Belediye’den Kentsel Dönüşüm Projesi bilgilendirme toplantısı

Ereğli Belediyesi tarafından Belediye Kültür Merkezi’nde düzenlenen Kentsel Dönüşüm Projesi ile ilgili toplantıda Belediye Başkanı Hüseyin Oprukçu ve proje yetkilileri Ereğlilileri bilgilendirdi, merak edilen sorulara cevap verdi.

İlk olarak proje hakkında bilgilendirmede bulunan Başkan Oprukçu: “İnşallah el birliği, gönül birliği ile Ereğli'nin huzur şehri olması için samimi bir çaba, samimi bir gayretimiz devam ediyor. Hemşerilerimin birçoğuna mektuplarımız ulaştı. Bir birçoğu da geldi, Kentsel dönüşüm ile ilgili bilgi sahibi oldular. Birebir bilgilendirmeye devam ediyoruz. Bu Safhadan sonra protokol imzalayıp anlaşmaya başlayacağız. Hatırlarsanız 2014 seçimlerinde Belediye Başkanı ve Belediye Başkanı Adayı durumunda iken bu bölgeler hatta Ulu Cami'nin arkası hamamın arka tarafı, Ulu Camii'nin karşısındaki ada, Boyacı Ali Mahallesi’nin bir kısmı ciddi manada kentsel dönüşüme ihtiyacı var demiştim. Hepiniz gidip geliyorsunuz. Buğday pazarının hali hazırdaki durumu bu. Buğday Pazarı, Eski Sanayi, Hıdırlı Mahallemizin bir kısmı, Hamidiye Mahallemizin bir kısmı, netice itibariyle orada 14 Bin Dekar bir alan Kentsel Dönüşüm’e konu oldu. Kentsel dönüşümle ilgili planı projesi yapıldı. Bu iki buçuk yıllık yoğun bir çabanın, çırpınışın, gayretin sonucu ortaya çıktı. Orada hiç kimsenin bir mağduriyetine de meydan vermeyecek şekilde anlaşmamızı yapacağız. Üç etap halinde inşaata başlayacağız” dedi.

“HEMŞERİLERİMİN DUASININ DERDİNDEYİM”

Önceki 5 yıllık hizmet döneminde gerçekleştirdiği önemli projelere vurgu yapan Başkan Oprukçu: “Ulu Cami'nin karşısındaki yerleri, orada yüz elli küsur tane dükkanı kamulaştırdık. O bitmemiş inşaat vardı ya şimdi meydan yaptık orayı, Devlet Bahçeli Meydanı yaptık. Kötü mü oldu? Akbank'ın önünü düşünün, orada iş yerleri vardı, yetmiş yıldır dokunulmamış bulvar geliyor istasyondan şehrin göbeğine ya da stadyumundan orada daralıyordu, ne yaptık kamulaştırdık. Dükkanların hepsini satın aldık, satın aldığımız dükkan sahipleri yine bizim verdiğimiz parayla mal mülk sahibi oldular. Ama orada ciddi manada trafiğin de rahatladığı tabloyu ortaya koyduk. Yapılamaz denileni yaptığımızı gördünüz. Ulu Cami'nin önündeki meydanı gördünüz. Ereğli'de bir tane otopark var, resmi yapılmış kapalı otopark var, O da Ulu Cami'nin önündeki meydanın altı. Şimdi 90 dükkanlarda satın alma işlemimiz devam ediyor. Siyaset halka hizmet etmenin bir aracıdır. Hak Teala lütfetmeyince de halkın teveccüh etmesi söz konusu olmuyor, Hak Teala lütuf edecek. Bir Hakkın rızası hilafına iş yapmamak lazım, Bir de halkın rızası hilafına iş yapmamak lazım. Sizlerin duaları olmadığı takdirde benim işim gücüm rast gitmez. Sizin duanızın derdindeyim” ifadelerini kullandı.

“ALLAH, ÇEVRE  VE ŞEHİRCİLİK BAKANIMIZ MURAT KURUM BEY’DEN RAZI OLSUN”

Huzurun inşa edilmesi bakımından kentsel dönüşümün çok önemli olduğu gerçeği var diyen Oprukçu: “İnşallah bu gerçekliği el birliğiyle gerçekleştireceğiz. Başaracağız, yapacağız. Zor değil. İnanıyorsanız, istiyorsanız, kararlı iseniz, kaynağınız da varsa ekstra kaynak temin etmeye imkanlarınız varsa sorun çözülüyor. Şimdi Allah razı olsun 2,5 yıllık çaba ve gayretimizin doğal sonucu olarak Çevre ve Şehircilik Bakanımız sevgili hemşerimiz Murat Kurum Bey emin olun o da olmasa herhalde bir kaşık suda boğulacağız ama iyi ki var, iyi ki desteklerine şahit oluyorum. Allah ondan razı olsun. Çevre Bakanlığı'nın, Çevre Bakanlığı’nın nihayetinde Çevre Bakanı Murat Kurum Bey'in onayıyla bu kentsel dönüşüm gerçekleşiyor ve Çevre Bakanlığı'nın desteğiyle yürüyoruz. 14,63 hektarlık bir alan, yani 14 Bin 600 metrekare toplam 419 tane mülkiyet bulunmakta orada bunların 375 tanesi özel mülkiyet, 44 tanesi kamuya ait mülkiyet, alan içerisinde 1391 tane de hak sahibi var. 1391 tane hak sahibiyle konuşacağız, görüşeceğiz, artık anlaşma protokolümüzü imzalayacağız. Alan içerisinde 5 adet 9 katlı blok olacak. 2 adet 10 katlı blok, 17 adet 7 katlı blok, 1 adet 3 katlı İş Merkezi, 2 adet 2 katlı yine ticaret alanı olacak” dedi.

“650 KİŞİYE İSTİHDAM İMKANI SAĞLAYACAK ORGANİZEYE BİR KAĞIT FABRİKASININ KURULMASININ ARİFESİNDEYİZ”

Belediye hizmetlerine de değinen Başkan Oprukçu: “47 bin metrekarelik alan var, Taş Evler alanı biliyorsunuz değil mi? Taş Evlerin de restorasyon ihalesini yaptık, restorasyon devam ediyor. 2 blok orada otel için yer ayrılmıştı, otelden vazgeçtim. Öğrenci Yurdu, bu sene 256 tane kız öğrencimiz yurt bulamadı Ereğli'de o 256 tane kız öğrencimizin bir kısmını kiraladığım boş duran, atıl vaziyette duran bir yurtta konaklatıyorum. Bir kısmını da 10 daireli büyük bir blok, TOKİ Bölgesi’nde kiraladım, onun da mefruşatı devam ediyor. Kız öğrencilerimizin öncelikle açıkta kalmaması için, gözümüz gibi korumalıyız, onlar bizim geleceğimiz, Türkiye'mizin, milletimizin anaları Allah'ın izniyle. Onların gözleri yaşarmasın istiyorum. Onun için de belediye olarak ne yapabileceksek onu yapmaya gayret ediyoruz, yapmaya da devam edeceğiz. Şimdi arkasından bir kütüphane yaptırıyoruz, Ereğli'de seçim sırasında da gördüm küçücük bir çalışma salonu, emin olun o çalışma salonunda çocuklarımız üst üste ders çalışmaya, sınavlara falan hazırlanıyorlardı. Üzüldüm, kahroldum. Gelir gelmez ilk talimatım orası oldu. Akhüyük’te termal su çalışmamız devam ediyor. Bakın termal su deyip geçmeyin, Rabb-ül Alemine niyaz ediyorum, inşallah bizim yüzümüzü kara çıkarmayacak. Çünkü 36, 37 derece sıcak suyumuz orada istediğimiz zaman akıyor. Atatürk Kültür Parkı’na da çok büyük bir Termal Otel inşallah yapmayı planlıyoruz. Orada da hemşerilerimiz termal tedaviden istifade etsinler, yani Çiftehan’a, Sandıklı’ya çamura, Afyon'a vs. gitmek mecburiyetinde kalmasınlar. Şifa bulsunlar istiyorum burada, o sebepten samimi bir gayretimiz devam ediyor. Bu sene 37 milyon liralık asfalt yaptık. Paran var mıydı? 25 Milyon’unu ödedim kalan 12 Milyon’unu da dedim ki Ocak ayından sonra alacaksın. Kredimiz de ona göre çıkmıştı. Yine Murat Kurum Bey’den Allah razı olsun. Yani dönüp dönüp Çevre Bakanı, Karapınar'lı, Hotamış’lı sevgili hemşerimize teşekkür ediyorum, Allah ondan razı olsun, tuttuğu altın olsun. Hani ağlarsa anam ağlar diyor ya memleketlim olsun da her halükarda yardım ediyor, her halükarda gayret ediyor. 650 kişiye istihdam imkanı sağlayacak organizeye bir kağıt fabrikasının kurulmasının arifesindeyiz. Yeri tahsis ettim, yeri teslim ettim. Adam projesini yapmış, Bismillah başlayacak ve 2023'ten önce de bitirip işletmeye açacak. Allah Kentsel Dönüşüm Projemizi Ereğli’mize ve sizlere hayırlı uğurlu etsin” dedi.

1.jpg2.jpg245936564-5180339038647866-5212558597992128300-n.jpg247435992-5180338981981205-46947508892442158-n.jpg

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.